Learn English with English, baby!

Join for FREE!

Social_nav_masthead_logged_in

My Blog

View all entries from My Blog >

gohoos02

gohoos02

United States

December 26, 2017
Viewed 2225 times.

#252:  Christmas with Nicolas

https://www.youtube.com/watch?v=seJ50arVnT8

Instructions:  Listen to the youtube video above and fill in the blanks below (or write your answers on a piece of paper). Beginners can use the list of missing words and phrases, but advanced students should try to fill in the blanks just by listening to the video (without looking at the list of missing words and phrases).  The answers are given at the end of the lesson.

Main Features:  There are 4 main features in this video.  1) The initial "h" in pronouns and other short words can be weak or silent when they're not stressed, that is, the words "him", "his" and "her" can sound like "im", "is" and "er"2) The word "to" can sound like "ta", "da" or "na", such as in the phrases "got to" ("gotta"), " here to" ("here da"), and "want to" ("wanna").  3) The phrase "Is there" can sound like "iz zare"4) Combinations of these and other sounds can be difficult to understand when there are several of them close together, such as in the phrase "going to be able to find you", which can sound like "gonna be able da find ju".

Missing Words and Phrases (10):  Called her [called er]; going to be able to find you [gonna be able da find ju]; here to do [here da do]; his [is]; Is there [iz zare]; love to [love ta]; of him [of im]; want to be [wanna be]; wear to [wear da]; you've got to [you gotta].

Transcript: 

Hey, folks.  Merry Christmas.  I'm __________ something really special.  There's a young boy, Nicolas, who watches everything we do.  He follows us on youtube.  His mother Julie sent me a letter and said, "Randy, last year when you met Nicolas he was really bashful.  He almost wasn't willing to have _____ picture taken" {I did get a picture ______ } "but he watches you on youtube all the time.  He has all your DVDs.  ________ anything we can get Nicolas for Christmas that he doesn't already have?"  

And I __________ and said, "Julie, I {stops}.  He has everything, but we would _______ make a youtube video with Nicolas as the star."  So Nicolas, this is your youtube video.
{0:56} 
Hmm.
This is for you!
Thanks.
Can we go in the house and you see what's in there?
Yeah!  Come inside.
You're kidding...
No, I'm not kidding you.
Oh my goodness!  Woah.  Nicolas, try it on.
There's only one hat in the world like that and you have it.
Thanks.
You know what that means?  {Unclear.}  Oh my goodness, look at you!
Look at that.  {Points to the camera.}
See, because [1] you might want a vest that you can _______ school or anywhere else, so they sent you one that wasn't camouflage. 
Ok.
I'm not ____________________________ in the yard.
{Unclear.}  Ooooooo!  He loves those!  That's what you were asking for the other day -- a shirt that has {stops}.  Look at that!  It's perfect too!
That'll work?
Yeah.  Good!
{Laughs.}
So, me, you and Matthew. 
Yeah.
You made this! 
Yeah.
I have another question for you.  Do you watch us on youtube?
Yes.
Would you __________ on youtube?
Yep.
You would?  Well, _____________ tell everyone "Merry Christmas".
Can you say that?
Yep.
Alright, Merry Christmas.
Merry Christmas.
Oh, that's what Christmas is about, folks.

Answers: 

1) here to do [here da do]
2) his [is]
3) of him [of im]
4) Is there [iz zare]
5) called her [called er]
6) love to [love ta]
7) wear to [wear da]
8) going to be able to find you [gonna be able da find ju]
9) want to be [wanna be]
10) you've got to [you gotta]

More entries: Improve Your Listening Skills #259: What Are You Doing For Lunch Today? (Office Space), Improve Your Listening Skills #3: The Word "To" And Its Sounds, Improve Your Listening Skills #258: Peter is Hypnotized (Scene from Office Space), Improve Your Listening Skills #257: Peter's Interview (Scene from Office Space), Improve Your Listening Skills #256: A Time To Dance (Trailer), Improve Your Listening Skills #255: The Vanishing of Sidney Hall (Trailer), Improve Your Listening Skills #254: Game of Games (Ellen DeGeneres), Improve Your Listening Skills #253: Christmas Prank, Improve Your Listening Skills #252: Christmas with Nicolas, Improve Your Listening Skills #251: Gift Wrapping Hacks

View all entries from My Blog >